(EN-JP) How to #boolean to get joints ブーリアンで継手を得る #ZBrush #Lesson #課程#subtract, #joint, #3Dprint



  • You finished basic modelling. And you would like to do 3D printing soon.


    基本モデルができあがったら、あとで3Dプリントを考えていることでしょう。Then if you don’t know HOW TO make joints??? ではもし継手ジョイントをどう作るかわからないときはどうしますか?
    How to boolean subtract? and get joints どうやってブーリアン減算をするのでしょうか?そして継手ジョイントを得る。: ZBrush Lesson課程 #ZBrush, #Boolean,#subtract, #joint, #3Dprint

    Today I would like to explain how to get joints to use boolean subtract.
    I will show four example. 今日はブーリアン減算を使ってジョイントをどのように得るのかを説明したいと思います。4つの例を示します。Please see carefully on subtool. You find sbutract icon. サブツールにブーリアン減算のアイコンがあることに注目してください。
    Some types of joint 接合継手ジョイントのいくつかの種類(1)mortise and tenon ほぞ継ぎ (2) ball ボール (3) pin ピン (4) slide スライド.

    1. First of all, prepare cylindear in a subtool. Need edit and make poly mesh 3d. Next prepare cube in another subtool. シリンダーをひとつのサブツールに用意して、この後エディットそしてポリメッシュ3D化を行うこと。次にキューブを別のサブツールに用意する。
    2. Switch to subtract icon.減算アイコンに切り替える。
    3. Active live boolean.ライブブーリアンを有効にする。
    4. Off Polyframe, opacity, ghost transparency, solo.ポリフレーム、透明、ゴースト透明、ソロをオフにすること。
    5. move cube and you can see how works.キューブを動かすとどう働くか見ることができる。
      6, If it’s ok, click make boolean mesh. Result mesh appears in tool, not in subtool.もしOKならばブーリアンメッシュ作成をクリック。結果のメッシュはサブツールではなくツールの中に現れる。

    Why need dynamesh and zremesher for doing boolean? Because it is one reason of many, fails happen sometime with primitive boolean.なぜ第なメッシュとジーリメッシャがブーリアンするときに必要ですか?プリミティブでのブーリアンは時々失敗するからが一つの理由です。

    Tip: HOW TO USE GIZMO and rotate.コツ:ギズモを使って回転させるには?

    1. First, swith move gizmo (scale or rotate gizmo appears in anyway) まず移動のギズモに切り換える。(スケールでも回転でもギズモは現れます。)
    2. Second, press ctrl+shift key and click one (polygrouped) mesh, you can select it and other mesh automatically will be masked.次にctrlとshiftキーを押して(ポリグループになっている)ひとつのメッシュをクリックすると、選択できかつ他のメッシュは自動的にマスクされます。
    3. Third, press alt key and move gizmo to the center you want to rotate.次にaltキーを押してギズモを回転させたい中心に移動する。
    4. In case gizmo orientation is wrong, press alt key and click “reset mesh orientation” at gizmo.もしギズモの方向がおかしいときはaltキーを押して「メッシュ方向をリセット」をクリックする。

    Paul Alex’s Positioner
    http://archive.zbrushcentral.com/showthread.php?199795-Positioner
    PaulAlix October-Arts.com PositionerPluggin v1

    Thank you for watching today’s tutorial. I appreciate you always.
    If you have any requests or questons, write here what you want to know.
    So today’s lesson is finished. Do your practices at least three times with same mesh set. Save the ZBrush file into one folder. (named connect2subtools) and if you still test another shape connection, try it and save it in folder too. You should review at different day again.

    So please do not forget subscribe and give here good buttons!!!
    Ciao!

    Trivia: Japanese doll artist Shimon Yotsuya you have to check it out.https://ja.wikipedia.org/wiki/四谷シモン. Photographer Kishin Shinoyama printed beautiful his doll pictures in silk screen finish. 日本の人形作家四谷シモンをチェックしましょう。写真家篠山紀信は彼の人形の写真をシルクスクリーンで作っています。#四谷シモン #篠山紀信 #ball-jointed doll

    Visit my Youtube channel: https://www.youtube.com/channel/UCetvy1rPeVSWphGbr_YWckw



Looks like your connection to (EN-JP) How to #boolean to get joints ブーリアンで継手を得る #ZBrush #Lesson #課程#subtract was lost, please wait while we try to reconnect.